Nyheter från det bolivarianska venezuela

Analyser och kommentarer om den bolivarianska revolutionen

12 november 2007

Oppositionsvåld vid venezolanskt universitet - vad som verkligen hände

Hands off Venezuela och Oilwars står som vanligt längst fram och avslöjar medias felaktiga rapporteringar om Venezuela. Det är egentligen rätt tragiskt att många ärliga journalister plankar fabricerade och vridna nyheter från den privata tv-kanalen Globovision, som sänds i hela Latinamerika och ägs av kontinentens rikaste man.

Tidigare i år lyckades tv-kanalen RCTV:s svinrike ägare lura i journalistkåren och en stor del av befolkningen i världen om att Hugo Chávez hade stängt ner hans kanal, som nu sänds på kabel och satellit.

Exemplet RCTV är bara en droppe i havet och ett exempel på att en mediebevakning behövs för att höja kvaliteten och sanningshalten. Medierna är till för att kritisera och informera, inte för att sprida osanningar eller förvandla oss till idioter!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida